Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, İYİ Parti Mersin Milletvekili Burhanettin Kocamaz’ın memur, emekli ve asgari ücretlilerin maaşlarının enflasyon karşısındaki durumuna ilişkin soru önergesini yanıtladı. Şimşek, ücret ve aylık artışlarının belirlenmesine ilişkin mevzuatı hatırlatırken, 2026 yılında uygulanan zam oranlarını da açıkladı.
Kocamaz, önceki Orta Vadeli Program’da 2026 yılı sonu enflasyonunun yüzde 16, 2027 yılı enflasyonunun ise yüzde 9 olarak öngörüldüğünü belirterek yeni OVP’deki tahminlere dikkat çekti. Kocamaz, 6 Eylül 2026’da açıklanan 2027-2029 dönemini kapsayan programda 2026 yılı enflasyon tahmininin yüzde 28,4’e yükseltildiğini, 2027 yılı tahmininin ise yüzde 2 olarak açıklandığını ifade etti.
Kocamaz, enflasyon tahminlerindeki değişimin memur, emekli ve asgari ücretlilerin gelirleri üzerindeki etkisinin değerlendirilmesini istedi. Ayrıca geçmiş dönemde oluşan kayıpların telafi edilmesi amacıyla ek zam, refah payı veya enflasyon farkı niteliğinde ilave ödeme yapılıp yapılmayacağını sordu.
Şimşek mevzuatı işaret etti
Önergeye yanıt veren Mehmet Şimşek, kamu görevlileri ve memur emeklilerinin aylıklarına ilişkin düzenlemeleri hatırlattı. Şimşek, 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu Sözleşme Kanunu’nun 28’inci maddesi kapsamında kamu görevlileri ve memur emeklilerinin aylıklarında toplu sözleşmeyle belirlenen oranda artış yapıldığını belirtti.
Şimşek ayrıca, SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin aylıklarında ise 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’nun 55’inci maddesi gereği, her yılın Ocak ve Temmuz ödeme tarihlerinden geçerli olmak üzere önceki altı aylık dönemde gerçekleşen enflasyon oranında artış yapıldığını aktardı.
Asgari ücret için komisyonu gösterdi
Asgari ücretin belirlenmesine ilişkin olarak da 4857 sayılı İş Kanunu’nun 39’uncu maddesine işaret eden Şimşek, asgari ücretin Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığınca Asgari Ücret Tespit Komisyonu aracılığıyla belirlendiğini ifade etti.
Şimşek, 2026 yılında en düşük memur maaşında yüzde 39,38, en düşük emekli aylığında yüzde 39,52 ve asgari ücrette yıl başından geçerli olmak üzere yüzde 27,01 oranında artış sağlandığını bildirdi.






