Küresel piyasalarda değerli metallerin görünümüne ilişkin yeni tahminler gündeme geldi. Morgan Stanley, altının ons fiyatı için daha önce konuşulan 5 bin 200 dolar seviyesine ulaşılmasının mevcut koşullarda zorlaştığını değerlendirdi.
Bankanın analizinde, ABD Merkez Bankasının sıkı para politikasını sürdürmesi ve faizlerin uzun süre yüksek kalabileceği beklentisi öne çıktı. Yüksek faiz ortamı, yatırımcısına düzenli getiri sağlamayan altını elde tutmanın maliyetini artırıyor.
Altında yeni yükseliş için ETF şartı
Morgan Stanley’nin uzun vadede altına ilişkin olumlu beklentisini koruduğu ancak yeni bir yükseliş hareketi için yatırım fonlarından güçlü girişlere ihtiyaç duyulduğu aktarıldı.
Özellikle altına dayalı borsa yatırım fonlarına yönelimin artmasının, değerli metalde yeni bir yükseliş dalgasını destekleyebileceği ifade edildi.
Haberde yer alan verilere göre altının ons fiyatı geçen yılın haziran ayında 3 bin 300 dolar seviyesinde bulunurken, ocak ayında 5 bin 500 dolarla zirve yaptı. Ons altının daha sonra jeopolitik gelişmeler ve faiz baskısının etkisiyle 4 bin 200 dolar civarına gerilediği belirtildi.
Gümüş altından ayrıştı
Altındaki baskılı seyre karşılık gümüş fiyatlarında güçlü bir yükseliş yaşandığı kaydedildi. Gümüşün ons fiyatının 2025 yılının başındaki 30 dolar seviyesinden haziran ayı başında 75 dolar sınırına kadar yükseldiği aktarıldı.
Gümüşteki yükselişte yenilenebilir enerji, elektronik ve teknoloji sektörlerinden gelen sanayi talebinin etkili olduğu değerlendiriliyor.
2030 yılı için 100 dolar tahmini
BlackRock ve JPMorgan analistlerine atfedilen değerlendirmelerde, gümüşün ons fiyatının 2030 yılına kadar 100 dolar seviyesini aşabileceği öne sürüldü. Yıl sonu için piyasa beklentisinin ise 80 dolar ve üzerindeki seviyelerde şekillendiği belirtildi.
Analistler, yükseliş potansiyeline karşın gümüş fiyatlarında sert dalgalanmaların görülebileceğine dikkat çekiyor. Bu nedenle yatırım kararlarında risklerin ve piyasa koşullarının göz önünde bulundurulması gerektiği ifade ediliyor.