Politika

Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı yeniden AK Parti'ye katılıyor

İYİ Parti’den seçilen Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı’nın, 25 Haziran’da Ankara’da düzenlenecek AK Parti Genişletilmiş İl Başkanları Toplantısı’nda partiye katılması bekleniyor.

Abone Ol

Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı’nın siyasi kariyerine başladığı AK Parti’ye yeniden katılacağı öğrenildi.

Arı’nın, 25 Haziran Perşembe günü Ankara’da gerçekleştirilecek AK Parti Genişletilmiş İl Başkanları Toplantısı’na katılması ve parti rozetinin Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından takılması bekleniyor.

İlk kez 2019’da belediye başkanı seçildi

Siyasi hayatına AK Parti’de başlayan Rasim Arı, 31 Mart 2019 Mahalli İdareler Seçimleri’nde partisinin Nevşehir Belediye Başkan adayı oldu.

Seçimi kazanan Arı, yaklaşık 21 ay boyunca belediye başkanlığı görevini yürüttü. Arı, 29 Ocak 2021’de sağlık sorunlarını gerekçe göstererek görevinden istifa etti.

AK Parti’den ayrılıp İYİ Parti’ye katıldı

Belediye başkanlığından ayrılmasının ardından bir süre aktif siyasetten uzak kalan Arı, 18 Ocak 2022’de AK Parti üyeliğinden de istifa etti.

Rasim Arı, 24 Mart 2023’te İYİ Parti’ye katıldı. Arı’ya parti rozeti, dönemin İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener tarafından takıldı.

2024 seçimlerinde yeniden kazandı

31 Mart 2024 yerel seçimlerinde İYİ Parti’nin Nevşehir Belediye Başkan adayı olan Arı, oyların yüzde 52’sinden fazlasını alarak yeniden başkan seçildi.

Böylece yaklaşık üç yıllık aranın ardından ikinci kez Nevşehir Belediye Başkanlığı görevine dönen Arı, görevini sürdürmeye devam etti.

Beklenen katılımın gerçekleşmesi halinde Rasim Arı, yaklaşık dört buçuk yıl sonra yeniden AK Parti’ye dönmüş olacak.